Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 29 Φεβρουαρίου 2020 11:54

Όλα του... ελλιμενισμού δύσκολα για το ΔΛΤ Πρέβεζας – “Στοίχημα” για τη διοίκηση η οργάνωση του λιμένα

Έχουμε αναφερθεί στο ρεπορτάζ μας στο πρόσφατο παρελθόν για τα ζητήματα που έχουν προκύψει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας, με τον ελλιμενισμό των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών στο λιμάνι της Πρέβεζας (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ), την τοποθέτηση ρεμέντζων και εν γένει την ορθή λειτουργία του χώρου ευθύνης του Ταμείου.

Στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΛΤ Πρέβεζας πραγματοποιήθηκε ακόμη μια φορά συζήτηση για τις αιτήσεις παραχώρησης χώρου επαγγελματικού ελλιμενισμού. Η ατάκα του Υποπλοίαρχου του Λιμενικού Σώματος Κώστα Σούγκα “Σαν Φορέας πρέπει να οργανώσουμε το λιμάνι” συνοψίζει τη λογική που πρέπει να επικρατήσει στη διοίκηση του Ταμείου, σε ένα πολιτικό “στοίχημα” που πρέπει να κερδηθεί από την παρούσα δημοτική αρχή.

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και Δήμαρχος Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος ανέφερε αρχικά: “Σήμερα είναι μία πρώτη συζήτηση. Δε θα αποφασίσουμε σε ποιον και τι θα δώσουμε, απλώς λίγο να δούμε τι έχουμε. Να αποφασίσουμε στο επόμενο συμβούλιο, γιατί οι αιτήσεις έχουν περάσει τις 14 από εταιρείες και πάμε σε ένα σύνολο 84 θέσεων. Είναι αδύνατο να τους εξυπηρετήσουμε όλους. Να δούμε επίσης τι θα γίνει με τα ρεμέντζα. Κατόπιν επικοινωνίας με έγγραφο με το Υπουργείο Ναυτιλίας μας κοινοποίησαν τη διαδικασία ως προς τα ναύδετα. Δε μπορούμε μόνοι μας να πάρουμε τέτοια απόφαση. Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία. Το Υπουργείο εκδίδει μία απόφαση κατόπιν γνωμοδότησης του Λιμεναρχείου, της Αρχαιολογίας κτλ. Έχει μια διαδικασία. Εμείς δώσαμε την αποτύπωση του χώρου, τις αποστάσεις από τις αδειοδοτημένες Μαρίνες και έχουμε λάβει και το έγγραφο του Λιμεναρχείου. Το Υπουργείο όμως θα πει αν θα υπάρχουν ρεμέντζα ή όχι. Ορισμένες εταιρείες έχουν μέχρι τον Ιούλιο σχετική σύμβαση ελλιμενισμού. Ζητούν την παράταση της μίσθωσης. Καλό είναι να πηγαίνουμε μέχρι τέλος Δεκεμβρίου”.

IMG 3438

Ο εκπρόσωπος της αντιπολίτευσης στο ΔΛΤ και επικεφαλής της “Στροφής στο Μέλλον” Ευκλείδης Φονταράς, είπε μεταξύ άλλων: “Κατ' αρχάς θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που δίνονται αυτές οι θέσεις. Λέμε: θα πληρώνετε τόσα ευρώ την ημέρα για ένα χρόνο. Πιστεύω ότι αυτό είναι λάθος. Γιατί ο άλλος μπορεί να σου πει ότι αυτό είναι δικό μου και σήμερα και δε θα επιτρέψω να γίνει απολύτως τίποτα. Εγώ λέω η ενοικίαση του χώρου να γίνεται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από το Μάιο έως τον Οκτώβριο, αλλά επειδή τα σκάφη δένουν για μία συγκεκριμένη ημέρα, στο συγκεκριμένο χώρο θα μπορούν να εναλλάσσονται διάφορα τουριστικά σκάφη, αν αλλάξουν οι ημέρες που αλλάζουν τα πληρώματα. Το σκεπτικό το δικό μου είναι το εξής: Δίνουμε το χώρο όχι αποκλειστικά σε έναν, αλλά κατά προτεραιότητα σε έναν και κάθε ένας από τους επαγγελματίες μας δίνει το πρόγραμμα του μήνα. Πότε αλλάζουν τα πληρώματα στη συγκεκριμένη θέση. Οπότε εμείς έχουμε την ευχέρεια να το παραχωρήσουμε στο ενδιάμεσο και σε κάποιον άλλο. Και αυτό θα γράφεται και στη σύμβαση. Παραχώρηση κατά προτεραιότητα. Για να λειτουργήσει σωστά αυτός ο τρόπος θα πρέπει να υπάρχει προσωπικό, που θα ξέρει πότε έρχεται ο ένας και πότε ο άλλος. Δε γίνεται με κάποιους εποχιακούς των 400-500 ευρώ. Τα τουριστικά σκάφη φέρνουν έσοδα. Το Λιμενικό Ταμείο έχει τη δυνατότητα να προσλάβει ανθρώπους που να ρυθμίζουν την κυκλοφορία σε όλο το λιμάνι. Ίσως θα μπορούσε να επεκταθεί και μετά τη Γοργόνα ο χώρος. Δεν ξέρω τι κίνηση έχουν οι ερασιτέχνες ψαράδες”.

Ο κ. Γεωργάκος από την πλευρά του πρόσθεσε: “Πάντα το μυαλό μας εδώ είναι για τους ερασιτέχνες. Πρέπει να προσέξουμε τι θέλουμε. Οι αιτήσεις είναι πάρα πολλές. Το πως διαχειρίζεται ο καθένας το χώρο είναι ένα ζήτημα. Δεν έχουμε κι εμείς μία ψηφιοποίηση των θέσεων στο λιμάνι. Θα πρέπει να γίνει μία επιλογή. Έτσι όπως είναι οι αιτήσεις δεν φτάνουν για όλους οι θέσεις”.

Ο Αντιπρόεδρος του ΔΛΤ Γρηγόρης Κουμπής υποστήριξε: “Μακάρι να είχαμε περισσότερη παραλία να μπορούσαμε να τους εξυπηρετήσουμε όλους και πάλι δε θα έφτανε” και πρόσθεσε: “Είναι δύσκολο θέμα ο ελλιμενισμός. Το σημαντικό είναι να βάλουμε πρώτα κάποιες αρχές για να βρούμε και τις λύσεις. Αν είχαμε δικά μας ρεμέντζα θα ήταν διαφορετική η τιμολόγηση. Έχουμε συνολικά 50 θέσεις+3 ειδικές θέσεις. Τα καταμαράν θα ελλιμενίζονται στο τέλος της προβλήτας και θα πιάνουν δύο χωροθετημένες θέσεις. Ίσως θα πρέπει να σκεφτούμε για κάθε εταιρεία ένα ανώτατο αριθμό θέσεων. Να το σκεφτούμε. Και θα είναι διαφορετικός από τα καταμαράν. Άλλη σκέψη είναι να απαγορεύεται σε μία εταιρεία να ελλιμενίζει σκάφη της σε θέσεις που δεν έχουν δηλωθεί στο ΔΛΤ. Θα πρέπει να αφήσουμε και ορισμένες θέσεις, οι οποίες θα είναι οι θέσεις διευκόλυνσης. Το πιο λογικό είναι να υποβάλουν ένα πρόγραμμα οι εταιρείες στο ΔΛΤ. Το πιο σημαντικό είναι -το είπε ο κ. Φονταράς- ότι ορισμένα σκάφη έρχονται μόνο μία φορά την εβδομάδα. Να υπάρχει στη σύμβαση και σε συνεννόηση με την εταιρεία να ελλιμενίζονται κι άλλα σκάφη σε αυτές τις θέσεις κάποιες ημέρες την εβδομάδα. Αυξάνονται έτσι τα έσοδα και για την πόλη. Πιστεύω ότι θα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση”.

Εκπροσωπώντας τη Λιμενική Αρχή Πρέβεζας ο Υποπλοίαρχος Κωνσταντίνος Σούγκας τόνισε:

“Θα πρέπει να γίνει αποτύπωση του χώρου του λιμανιού. Δεν είναι ξεχωριστό κομμάτι ο ελλιμενισμός των επαγγελματικών σκαφών. Θα πρέπει να υπάρχει κάποιο όφελος. Υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία για το πως εισπράττονται τα λιμενικά τέλη. Υπάρχει κατηγοριοποίηση των τελών. Θα πρέπει να γίνει γενικότερα μία διαχείριση. Θα πρέπει να γίνει και διαχωρισμός. Έρχονται μεγάλοι θαλαμηγοί το καλοκαίρι. Σαν φορέας πρέπει να οργανώσουμε το λιμάνι. Για τα ρεμέντζα έχει γίνει σχετική πρόβλεψη. Υπάρχει πλέον και το έγγραφο του Υπουργείου. Υπάρχουν αιτήματα προς το Λιμεναρχείο, το οποίο δεν είναι αρμόδιο για να δώσει άδειες για να ναύδετα. Το ΔΛΤ είναι αρμόδιο. Πρέπει σύμφωνα με τη νομοθεσία να δοθούν οι θέσεις. Δεν καλύπτουμε εταιρείες, καλύπτουμε σκάφη.

Θα ξαναπώ. Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία για τον ελλιμενισμό των σκαφών. Δε νοικιάζουμε μπαστούνια... Συζήτηση κάνουμε. Να το δούμε κι αυτό”.

Ακολούθησε διαλογική συζήτηση με εκπροσώπους των εταιρειών, οι οποίοι δεν είχαν αρχικά αντιρρήσεις με τα όσα πρότειναν οι κ.κ. Κουμπής και Φονταράς, ενώ ξεκαθάρισαν πως θα πρέπει να γίνεται προγραμματισμός κάθε φορά για το επόμενο καλοκαίρι, π.χ. να μιλάμε αυτή τη στιγμή για τον προγραμματισμό του 2021.