Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019 12:10

Το ιδανικό περιβάλλον για τη σωστή εκμάθηση ξένων γλωσσών (του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών PALSO Πρέβεζας- Λευκάδας)

Η Ελλάδα ανήκει στις χώρες με τα υψηλότερα επίπεδα γλωσσομάθειας. Οι Έλληνες μαθαίνουν τελικά ξένες γλώσσες. Η γλωσσομάθεια των Ελλήνων ανάμεσα στους πολίτες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας είναι στατιστικώς αποδεδειγμένη από τις τελευταίες έρευνες που έχουν πρόσφατα δημοσιευτεί.

Οι ξένες γλώσσες σήμερα αποτελούν επένδυση για το μέλλον των παιδιών. Όλοι γνωρίζουμε ότι η επάρκεια μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας αποτελεί απαραίτητο εφόδιο για τη ζωή αλλά και για την επαγγελματική αποκατάσταση.

Στην εποχή μας είναι προϋπόθεση εξέλιξης και επιτυχίας. Με αυτό το δεδομένο ο προβληματισμός των γονέων γίνεται όλο και πιο έντονος, καθώς αναρωτιούνται, ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό, ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος να μάθει κανείς μια ξένη γλώσσα. Τους προβληματίζει ο χρόνος εκμάθησης, το σύστημα εκμάθησης , το πόσες γλώσσες πρέπει να τελειοποιήσει το παιδί τους ταυτόχρονα ή όχι και μάλιστα σε συνδυασμό με τα τόσα σχολικά καθήκοντα αλλά και τις εξωσχολικές δραστηριότητες.

Σκέφτονται το οικονομικό κόστος αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης, τη σωστή κατάρτιση των καθηγητών και ποιο θα είναι στο τέλος αυτό που συνολικά θα αποκομίσει το παιδί τους.

Αναρωτιούνται αν τελικά θα το έχουν ουσιαστικά βοηθήσει στη μετέπειτα πορεία του, επενδύοντας σε χρόνο και χρήμα.

Παρόλο που το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας προβλέπει υποχρεωτική εκμάθηση της ξένης γλώσσας ήδη από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αυτό φαίνεται να υπολειτουργεί και να μην είναι αποτελεσματικό, ούτε και αρκετό.

Δεν υπάρχει η δυνατότητα να πάρει ένας μαθητής πιστοποίηση ξένης γλώσσας από το Δημόσιο Σχολείο. Έτσι η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων προκειμένου να διασφαλίσει την εκμάθηση της γλώσσας καταφεύγει σε εξωσχολικούς θεσμούς : τα ΚΞΓ και τα ιδιαίτερα μαθήματα.

Ωστόσο ποια είναι η σωστή επιλογή για το παιδί; Πώς θα μάθει και θα ωφεληθεί καλύτερα;

Το δίλημμα λοιπόν! Μάθημα στην τάξη ή μάθημα στο σπίτι;

Δεν είναι λίγοι οι γονείς που επιλέγουν τη λύση του ιδιαίτερου μαθήματος για το παιδί τους επειδή πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο θα κερδίσουν χρόνο και χρήμα και φυσικά θα αποφύγουν και τις μετακινήσεις.

Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών που παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών από σπίτι σε σπίτι δεν λειτουργούν υπό νόμιμες συνθήκες.

Δεν σας προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ούτε μια από αυτές τις αγγελίες για ιδιαίτερα μαθήματα σε εφημερίδες ή βιτρίνες καταστημάτων δεν αναφέρει όνομα;

Συστήνουμε λοιπόν στους γονείς να αποφεύγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα, μια δυσβάσταχτη δαπάνη για τον οικογενειακό προϋπολογισμό χωρίς πολλές φορές να οδηγούν στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα, για τους επόμενους σημαντικούς λόγους :

● -Μονότονο περιβάλλον – Έλλειψη Ενδιαφέροντος Μαθησιακή Απομόνωση

Το παιδί διδάσκεται σε φτωχό και μονότονο περιβάλλον χωρίς συμμετοχή σε ομαδικές εργασίες απαραίτητες για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας, με άμεση συνέπεια ο μαθητής να αισθάνεται απομονωμένος καθώς δεν υπάρχει ανταγωνισμός με αποτέλεσμα το μάθημα να γίνεται κουραστικό και λιγότερο ευχάριστο.

● -Αδυναμία χρήσης σύγχρονων τεχνολογικών μέσων (Η/Υ/Laptop/Διαδραστικό πίνακα). Η χρήση οπτικοακουστικών μέσων που μπορεί να παρέχει ένα Κέντρο Ξένων Γλωσσών ευνοεί τη σωστή εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας.

● -Τέλος αλλά το ίδιο ίσως και περισσότερο σημαντικό είναι τα αμφίβολα προσόντα του εκάστοτε καθηγητή, τις περισσότερες φορές χωρίς άδεια διδασκαλίας και εκπαιδευτική εμπειρία και να μη ξεχνάμε τη φοροδιαφυγή και τη μαύρη εργασία.

 

Γιατί λοιπόν να προτιμήσουν οι γονείς ένα ΚΞΓ για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας ;

Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας βασίζεται στην αρχή της επικοινωνίας και η οργανωμένη τάξη ικανοποιεί αυτή την απαίτηση. Στο μάθημα στη τάξη διδάσκεται μια πλήρης σειρά μαθημάτων που βασίζεται σε ετήσιο προγραμματισμό της διδακτέας ύλης, με επιλογή σύγχρονων σειρών βιβλίων και με παράλληλη χρήση σύγχρονων μέσων διδασκαλίας καθώς και διαρκή ενημέρωση από εξεταστικούς φορείς και εκδοτικούς οίκους.

Οι μαθητές μέσα στη τάξη συγκρίνουν τους εαυτούς τους ανταγωνίζονται, συνεργάζονται και δημιουργούν σαν ομάδα. Στα μικρά επίπεδα το μάθημα είναι ευχάριστο, ομαδικό και αποτελεσματικό με διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό.

Το να μάθεις να διαβάζεις, να γράφεις και να μιλάς μια γλώσσα απαιτεί προσπάθεια και επιμονή. Έχοντας ένα πρόγραμμα να ακολουθείς με άλλους συνομίληκους στην τάξη σε ενθαρρύνει να συνεχίσεις και να μην παρατήσεις την προσπάθεια στην πορεία.

Όλοι οι ιδιοκτήτες των ΚΞΓ είναι ενεργοί εκπαιδευτικοί που παίρνουν σοβαρά τη δουλειά τους και επενδύουν στις υπηρεσίες ιδιωτικής εκπαίδευσης. Οι διδάσκοντες στα ΚΞΓ είναι πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν σε προγράμματα επιμόρφωσης και τακτικής αξιολόγησης. Τα ΚΞΓ είναι νόμιμοι φορείς που ελέγχονται από το κράτος (ΕΟΠΠΕΠ) καταβάλουν φόρους ασφαλιστικές εισφορές απασχολούν προσωπικό και λειτουργούν σε απόλυτη νομιμότητα.

Επιλέξτε λοιπόν ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΚΞΓ γιατί η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας απαιτεί ευθύνη, γνώσεις, επαγγελματισμό και πρόγραμμα.

 

Τα ΚΞΓ διαθέτουν όλα τα παραπάνω και αποτελούν μακράν το καλύτερο που μπορεί να προσφέρει ο γονέας στο παιδί του.

 

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Δ.ΚΑΡΥΔΗ

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΚΞΓ

ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΣΥΛΛΟΛΟΥ PALSO ΠΡΕΒΕΖΑΣ-ΛΕΥΚΑΔΑΣ.