Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2019 13:47

Έγγραφα και αποκαλυπτικοί διάλογοι από τη συνεδρίαση του ΔΛΤ Πρέβεζας – Η υπεράσπιση του δημόσιου χώρου από τον Ευκλ. Φονταρά και οι... ψαράδες (pics)

Το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας κλήθηκε, όπως αναφέραμε στο ρεπορτάζ μας να γνωμοδοτήσει σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, για τη μετατόπιση του ορίου της θαλάσσιας ζώνης του Τουριστικού Λιμένα Πρέβεζας κατόπιν νέου εγγράφου του Υπουργείου Τουρισμού.

Η διοίκηση του ΔΛΤ αποφάσισε κατά πλειοψηφία να παραχωρηθεί το “περιβόητο” τρίγωνο (δείτε ΕΔΩ παλαιότερο ρεπορτάζ) στη Μαρίνα Πρέβεζας Α.Ε.

7cab5dcd0cbc77ad6a52310b9006a3c4 XL

Καταψήφισε τη θετική εισήγηση του Δημάρχου (περί μετατόπισης του ορίου της θαλάσσιας ζώνης, λόγω αναγκαιότητας λειτουργίας και αδειοδότησης), ο Ευκλείδης Φονταράς, ο οποίος εκπροσωπεί την παράταξη “Στροφή στο Μέλλον”.

Παραθέτουμε σχετικά έγγραφα που κατατέθηκαν στη συνεδρίαση και αποκαλυπτικούς διαλόγους από τη συζήτηση που έγινε.

Νίκος Γεωργάκος (Πρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας – Δήμαρχος Πρέβεζας): “Ήδη από το Υπουργείο και από το έγγραφό τους και από τα δεσμευτικά έγγραφα, θεωρώ ότι θα πρέπει να ολοκληρωθεί η παραχώρηση του υδάτινου τμήματος, ώστε η Μαρίνα να προχωρήσει στην αδειοδότησή της και την ολοκλήρωση. Είναι ένα στολίδι για την Πρέβεζα και δεν δημιουργεί επιπλέον θέσεις ελλιμενισμού. Είναι ξεκάθαρα τα πράγματα”.

Ευκλείδης Φονταράς (Στροφή στο Μέλλον): “Εγώ θα διαφωνήσω και θεωρώ ότι δεν πρέπει να κάνουμε την τροποποίηση αυτή του θαλάσσιου ορίου της Μαρίνας. Τα επιχειρήματα που έχουν κατατεθεί δε στέκουν. Να τα πάρουμε ένα-ένα.

Λόγοι ασφάλειας. Δεν προκύπτουν διότι όντως η Μαρίνα έχει τον κυματοθραύστη και τον μόλο απέναντι και η είσοδος αυτή είναι επί της ουσίας. Όποιος μπαίνει στη Μαρίνα ξέρει τι να αντιμετωπίσει. Οπότε δε μπαίνουν κάποιου είδους αξιώσεις έκνομων πράξεων.

Για τους τεχνικούς λόγους. Ο νέος μόλος είναι κυματοθραύστης. Ήταν συμβατική υποχρέωση του Τουριστικού Λιμένα. Αυτό δε συνεπάγεται αυτομάτως ότι ανήκει στη Μαρίνα. Στον κυματοθραύστη μπήκαν pillars και από μέσα και από έξω. Άρα είχαμε δεδομένο ότι τον κυματοθραύστη κατά κάποιο τρόπο θα τον εκμεταλλευτούμε.

Για την προστασία του περιβάλλοντος τώρα... Όταν υπάρχει ρύπανση τρέχουν όλοι. Τα σπασμένα θα τα πληρώσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Οπότε δε βλέπω κάποιο λόγο που θα πρέπει εμείς να εγκρίνουμε τη μετατόπιση. Τα κρατικά σκάφη θα παίρνουν άδεια για να δένουν στην προβλήτα που ανήκει στο Δημόσιο;

Υπάρχει θέμα παραβίασης των όρων της διακήρυξης της δημοπρασίας. Αν κάποιος ήξερε ότι σιγά-σιγά θα πάρουμε το από εδώ μέτωπο, το άλλο μέτωπο κ.ο.κ. θα έδινε μία πιο συμφέρουσα προσφορά”.

Νίκος Γεωργάκος: “Το ΦΕΚ του '96 έχει μέσα στη Μαρίνα όλη τη θαλάσσια περιοχή. Το έγγραφο του Υπουργείου αναφέρει ότι πρέπει να συμπεριληφθεί λόγω αναγκαιότητας. Το να έχεις ένα υδάτινο τμήμα που να περικλείει τη Μαρίνα, χωρίς να τροποποιείται η σύμβαση και να αυξάνονται οι θέσεις. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις ένα έγγραφο του Υπουργείου που να λέει αναγκαία και εύρυθμη λειτουργία”.

Ευκλείδης Φονταράς: “Μένει ένα τρίγωνο εκτός με το ΦΕΚ του 2014. Το Υπουργείο μέσα σε μία εβδομάδα έπειτα από το αίτημα του Τουριστικού Λιμένα μας έστειλε έγγραφο... Πιστεύω ότι το Λιμενικό Ταμείο και η τοπική κοινωνία έχουν τον πρώτο λόγο. Και πιστεύω ότι δε θα πρέπει να εγκριθεί η μετατόπιση του ορίου. Αν υποθέσουμε ότι έρχεται π.χ. η FRONTEX το καλοκαίρι δε θα πρέπει να πάρει την άδεια του Τουριστικού Λιμένα για να δέσει στο λιμάνι μας; Αν δούμε τουριστικά σκάφη να δένουν στη χερσαία ζώνη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, πως αντιδρούμε; Εγώ λέω ότι δένει κάποιος εκεί πέρα. Πως αντιδρούμε;”.

Νίκος Γεωργάκος: “Δε δένει κανείς εκεί. Το χερσαία τμήμα είναι του Λιμενικού Ταμείου. Βρείτε μου μία Μαρίνα στην Ελλάδα που να έχει ένα υδάτινο τμήμα το Λιμενικό Ταμείο...”.

Γιάννης Τέφας (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Μαρίνας Α.Ε.): “Εγώ δε θα γυρίσω πίσω και με ποια στοιχεία μπήκαμε στο διαγωνισμό και πόσες φορές έχει πάει μπρος-πίσω αυτή η υπόθεση. Είχαμε ένα Λιμενικό Ταμείο που δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να πάρει τις μετοχές του. Ένα Λιμενικό Ταμείο που μίσθωσε 16τ.μ. με 175 ευρώ για να μπουν οι εγκαταστάσεις της ΔΕΗ, σε ένα χώρο που δε φαίνεται. 175 ευρώ το μήνα! Ποια είναι η θέση του ΔΛΤ για το έργο στο σύνολό του. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σκάφη του Ελληνικού Δημοσίου που ελλιμενίζονται μέσα στο χώρο της Μαρίνας. Να πάμε και στο σύνολο των σκαφών που ελλιμενίζονται. Με το πρώτο ΦΕΚ ήταν 261 θέσεις. Τώρα είναι 248. Δε χτίσαμε τις προβλήτες γιατί θα πηγαίναμε στις 300 θέσεις. Παρότι είναι εγκεκριμένη γι' αυτές τις θέσεις με τις τροποποιήσεις που έχουμε πάρει. Τα μπαστούνια που βάλαμε το ΦΕΚ του 2014 τα προβλέπει μέσα. Το έργο αυτό ήταν ένα έργο των 4 εκατομμυρίων και έχει φτάσει τα 10 εκατομμύρια. Όχι μία είμαστε καλοί και είμαστε κακοί”.

Ευκλείδης Φονταράς: “Έχουν δικαίωμα. Έχουν προβλεφθεί θέσεις. Δε χτίσατε τις προβλήτες που προβλέπονται... ”.

Υπήρξε μία διαμάχη μεταξύ των δύο, καθώς τα σκάφη των φορέων του Δημοσίου θα ελλιμενίζονται στο χώρο του “τριγώνου”, κάτω από την Πλατεία Ανδρούτσου και κατά συνέπεια θα “αδειάζει” χώρος εντός της Μαρίνας.

Ευκλείδης Φονταράς: “Είναι θέμα υπεράσπισης του κοινόχρηστου χώρου. Μπαίνει θέμα άδειας λειτουργίας της Μαρίνας;”.

Γιάννης Τέφας: “Το ορίζει ο 2160. Μη μου ζητάτε τέτοια πράγματα...”.

Ντίνα Μωραΐτη (τεχνικές υπηρεσίες Δήμου Πρέβεζας): “Μπαίνει θέμα. Στο Υπουργείο που πήγαμε μας ανέφεραν ότι είναι δύο κομμάτια ξεχωριστά. Δε νοείται η Μαρίνα να είναι σε δύο τμήματα. Δε μπορεί να πάρει άδεια. Πήγαμε με τον κ. Κατσαούνο στον ΕΟΤ για να διευκρινίσουμε αν υπάρχει θέμα με την άδεια λειτουργίας. Η διευθύντρια εκεί μας το ξεκαθάρισε εντελώς. Γι' αυτό και ο κ. Κατσαούνος είχε πει ότι εγώ δεν μπορώ να αποφασίσω, αλλά συμφωνώ με αυτή την πρόταση για την μετατόπιση του θαλάσσιου ορίου. Ο χώρος πρέπει να είναι ενιαίος”.

Ευκλείδης Φονταράς: “Πώς όμως χωροθετείται μία Μαρίνα για να πάρει άδεια; Δεν τα είχε προσέξει κανείς αυτά; Τους όρους αδειοδότησης; Στα χαρτιά πουθενά δε μπαίνει θέμα άδειας λειτουργίας... Να το δούμε πιο προσεκτικά και τότε να συμφωνήσουμε”.

Δημήτρης Καραμανίδης (Δήμος της Καρδιάς μας): “Καλούμαστε να δώσουμε λύση σε ένα θέμα που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια την πόλη της Πρέβεζας, αλλά και τον επιχειρηματία που έχει επενδύσει. Με βάση τα δεδομένα ότι η χερσαία ζώνη ανήκει στο ΔΛΤ και στους πολίτες της Πρέβεζας και αυτό δεν αμφισβητείται και με βάση ότι η προβλήτα είναι στη δικαιοδοσία της Μαρίνας με ΦΕΚ, εγώ προσωπικά δε βρίσκω κανένα λόγο να κρατήσουμε ένα θαλάσσιο κομμάτι που δεν μπορούμε να το διαχειριστούμε και να το αξιοποιήσουμε. Θα έχουμε υποχρεώσεις που δε θα μπορούμε να ανταπεξέλθουμε. Δε δίνουμε ένα χερσαίο κομμάτι. Προχωράμε επάνω στο υπάρχον σχέδιο. Στο χερσαίο κομμάτι το δικό μας δε θα δέσουν σκάφη”.

Νίκος Γεωργάκος: “Εμείς δίνουμε μια γνωμοδότηση. Την τελική απόφαση την παίρνει το Υπουργείο Ναυτιλίας”.

Γρηγόρης Κουμπής (Αντιπρόεδρος ΔΛΤ Πρέβεζας – Ο Δήμος της Καρδιάς μας): “Στο ΦΕΚ του 2014 οι θέσεις ελλιμενισμού είναι 297 κ. Τέφα και εσείς έχετε 261. Με ποιο σκεπτικό έγινε η νεκρή ζώνη από την ΕΣΑΛ το 2013-2014;”

Γιάννης Τέφας: “Όλη αυτή η ιστορία έγινε επειδή υπήρχε μία πίεση από κάποιους ανθρώπους, οι οποίοι ήταν ψαράδες και είχαν δημιουργήσει ένα περίεργο καθεστώς εκεί. Μπορεί να σας τα πει και η κα Λιμενάρχης. Υπήρχαν και λόγοι ασφαλείας. Προέκυψε αυτό από μία αντίληψη περίεργη του Λιμενικού Ταμείου. Θα βγείτε από τα ρούχα σας αν πάμε στην απόφαση του Λιμενικού Ταμείου για τον κυματοθραύστη. Έγγραφο ότι δε μας ενδιαφέρει που θα τοποθετηθεί από υπηρεσία σε υπηρεσία μόνο γελοιότητα δημιουργεί. Είναι θέση αυτή; Τέσσερις προτάσεις για τον κυματοθραύστη πήγαν στο Υπουργείο, η οποία καμία δεν έγινε αποδεκτή. Το Λιμενικό Ταμείο τότε ήθελε να πάρει φόρα ένα εμπορικό να μπει μέσα στη Μαρίνα...”.

Σταματία Μαργέλη (Λιμενάρχης): “Οι ψαράδες τότε θεωρούσαν ότι ήταν τσιφλίκι τους το κομμάτι αυτό στο λιμάνι... Έχω πάει κατηγορούμενη γι' αυτούς τους λόγους. Κάθε εβδομάδα με διέσυραν στις ραδιοφωνικές εκπομπές”.

Νίκος Παγγές (Δήμος της Καρδιάς μας): “Ε, εντάξει κι αυτοί από τους πατεράδες τους βρίσκονταν εκεί, μεγάλωσαν σε αυτό το χώρο”.

Σταματία Μαργέλη: “Ε και; Εδώ γίνεται μία επένδυση όμως. Μία επένδυση που θα ανέβει όλη η Πρέβεζα και θα φάει ψωμί τόσος κόσμος. Ο ψαράς μπορεί να βάλει το σκάφος του στο αλιευτικό καταφύγιο. Το τρίγωνο μπήκε επειδή πίεζαν αυτοί. Στην Πρέβεζα ζούμε όλοι...”.

Γρηγόρης Κουμπής: “Μα ήταν όμως απόφαση της ΕΣΑΛ...”

Γιάννης Τέφας: “Βλέποντας τις ανάγκες της αγοράς, εμείς αποφασίσαμε να μειώσουμε τις θέσεις, πάντα σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, επειδή τα σκάφη μεγαλώνουν να βάλουμε λιγότερες θέσεις. Είναι μία στρεβλή άποψη περί θέσεων ελλιμενισμού. Σκέφτονται και αυτοί να πάνε πλέον σε έκταση ελλιμενισμού και όχι θέσεις. Παρακολουθούμε το πνεύμα της αγοράς. Να έρθει ένα σκάφος που να κατεβάσει 15 ανθρώπους και όχι 5. Το έργο θα μείνει στην πόλη”.

Ευκλείδης Φονταράς: “Εμείς θέλουμε να κερδίσει η Μαρίνα, αλλά και να προστατεύεται ο δημόσιος χώρος”.

Ακολούθησε η ψηφοφορία και η απόφαση γνωμοδότησης πάρθηκε κατά πλειοψηφία (αρνητική η ψήφος του κου Φονταρά).

 

Παραθέτουμε και σχετικά έγγραφα:

 

ΕΓΓΡΑΦΟ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΝΑΣ Α.Ε.

80030969 3039796649382500 1454699118143209472 n

80958074 583510315742880 8169198826884694016 n

ΕΓΓΡΑΦΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΛΤ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

81532542 2497383150588596 5415186653327130624 n

80593631 563174827593097 5179072501266776064 n

 

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

18 Απριλίου 2024
Η στρατηγική της δημοτικής αρχής και το πολιτικό “κρυφτούλι” γύρω από την αγωγή 9.000.000 ευρώ της Μαρίνας Πρέβεζας κατά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας , συνεχίζει να παραμένει ανεξήγητη
17 Απριλίου 2024
Στο πλαίσιο διερεύνησης υπόθεσης κακουργηματικού χαρακτήρα απάτης, ταυτοποιήθηκαν από το Τμήμα Ασφάλειας Πρέβεζας τα στοιχεία ημεδαπής, σε βάρος της ...
15 Απριλίου 2024
Παρουσιάστηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Ωδείο Αθηνών, το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας για τις ευρωπαϊκές εκλογές της 9ης Ιουνίου. ...
15 Απριλίου 2024
Κάλεσμα συμμετοχής στην απεργιακή κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη στο Εργατικό Κέντρο Πρέβεζας απευθυνει η Νομαρχιακή Επιτροπή του ...
15 Απριλίου 2024
Ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 18:00 τη Δευτέρα (15/4) η καταμέτρηση των ψήφων των μελών και των φίλων του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ οι οποίοι συμμετείχαν στην ψηφοφορία ...

Αθλητισμός

15 Απριλίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας απέστειλε την παρακάτω συγχαρητήρια ανακοίνωση: Θερμά συγχαρητήρια !!!!στους συλλόγους Α.Ο. Αγίου Πέτρου και Α.Π.Σ. Κεραυνός Θεσπρωτικού για
12 Απριλίου 2024
Στο δημοτικό στάδιο “Αθανασία Τσουμελέκα” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Απριλίου ο τελικός του Κυπέλλου ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας ανάμεσα στον Ερμή ...
03 Απριλίου 2024
Από την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων(Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Πρέβεζας, ανακοινώνεται ότι στα πλαίσια των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. & ...
01 Απριλίου 2024
Την παραμονή του στην Pre League χωρίς να χρειαστεί να αγωνιστεί στα Playouts εξασφάλισε ο Φιλαθλητικός, ο οποίος στην τελευταία αγωνιστική ...

Πολιτισμός

17 Απριλίου 2024
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Η Πρέβεζα στα Οθωμανικά αρχεία», συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ακτία Νικόπολις και η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024,  στη Θεοφάνειο
17 Απριλίου 2024
Το Φιλοσοφικό Καφενείο Πρέβεζας με ιδιαίτερη χαρά και τιμή παρουσιάζει στην Πρέβεζα το Σάββατο 20 Απριλίου και ώρα 19.30 στο Σιμούν ...
15 Απριλίου 2024
Η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας πιστή στην προβολή ταινιών με κινηματογραφικό χαρακτήρα και αισθητική, προβάλει την ταινία «Άκουσε με» της Μαρίας ...
12 Απριλίου 2024
Μια ακόμη ξεχωριστή παράσταση θα "φιλοξενήσει" στις 31 Ιουλίου το Ωδείο της Νικόπολης. Πρόκειται για την παράσταση Ικέτιδες του Αισχύλου, ...

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...