Υπάρχει συγκεκριμένα αίτηση προς το ΔΛΤ Πρέβεζας από τις 28-06-2021 από την εταιρεία με την επωνυμία «ΝΟΜΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΙΚΕ» με έδρα την Αθήνα, η οποία προτείνει την παραχώρηση μίας πλωτής εξέδρας μήκους 36 μέτρων και πλάτους 2,50 μέτρων για πόντιση στην περιοχή Βαθύ Πρέβεζας.
Έχει παρθεί απόφαση πόντισης της προβλήτας στο Βαθύ όπου η ιδιωτική εταιρεία θα έχει δικαίωμα ελλιμενισμού των σκαφών της για τουλάχιστον 12 χρόνια (που εύκολα μπορούν να γίνουν 24!).
Ωστόσο καταδείχθηκε και πάλι μία εντελώς αλλοπρόσαλλη διαδικασία εισήγησης του θέματος. Είθισται την εισήγηση ενός θέματος να την κάνει ο Πρόεδρος ή ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ., έστω κάποια από τις υπηρεσίες, ωστόσο την εισήγηση στο συγκεκριμένο θέμα την έκανε ένα απλό μέλος ο Δημήτρης Καραμανίδης.
Ειδικότερα ο κ. Καραμανίδης ανέφερε: “Η εταιρία προτείνει να παραχωρήσει κατά κυριότητα στο Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας μία πλωτή εξέδρα μήκους 36 μέτρων και πλάτους 2,50 μέτρων προς πόντιση στην περιοχή Βαθύ Πρέβεζας. Ως αντάλλαγμα ζητά να της παραχωρηθεί επί της εξέδρας το δικαίωμα ελλιμενισμού επαγγελματικών πλοίων αναψυχής συμφερόντων της κατά το διάστημα του θέρους, δηλαδή από μέσα Απριλίου έως και μέσα Οκτωβρίου ετησίως. Σε περίπτωση αποδοχής της πρόταση της παρακαλεί η παραχώρηση χρήσης ελλιμενισμού να διαρκέσει τουλάχιστον 12 έτη με δικαίωμα ανανέωσης για ίσο χρονικό διάστημα κατά προτεραιότητα υπέρ της εταιρίας. Αντιστοίχως παρακαλεί το ετήσιο οικονομικό αντάλλαγμα να μην ξεπερνά το επίπεδο τελών πρυμνοδέτησης του υπόλοιπου Λιμένα. Πιστεύω ότι η πόντιση της πλωτής εξέδρας στο συγκεκριμένο σημείο θα εξυπηρετήσει τόσο τα συμφέροντα της πόλης λόγω της άφιξης πελατών όσο και του Λιμενικού Ταμείου λόγω καταβολής μισθώματος. Οι εταιρίες έχουν κάνει όλες τις διαδικασίες και το κόστος είναι αρκετά υψηλό. Η πλωτή εξέδρα διατίθεται δωρεάν από την εταιρία προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας”.
Αντιρρήσεις εξέφρασε ο Ευκλείδης Φονταράς, μέλος του Δ.Σ. του Ταμείου και επικεφαλής της παράταξης “Στροφή στο Μέλλον”, λέγοντας:
“Για την δημιουργία πλωτής εξέδρας πρόσδεσης τουριστικών σκαφών στην περιοχή Βαθύ, από πολλούς συζητείται εδώ και πολύ καιρό πως η καταλληλότερη θέση για την δημιουργία μαρίνας μεγάλης χωρητικότητας είναι η περιοχή Βαθύ, με προφανή ωφέλεια την αύξηση της ικανότητας υποδοχής τουριστικών σκαφών και τα αντίστοιχα οικονομικά οφέλη για τον τόπο, χωρίς όμως να έχει προηγηθεί κάποια επίσημη πρόταση ή ενημέρωση γύρω από το θέμα. Η συγκεκριμένη πρόταση που έρχεται προς ψήφιση είναι πρόχειρη και αποσπασματική και ναρκοθετεί την πιθανότητα μελλοντικής δημιουργίας μαρίνας στην περιοχή, µε την μακροχρόνια μίσθωση που προτείνεται.
Θεωρούμε πως σε περίπτωση που επίκειται η δημιουργία νέας μαρίνας στην περιοχή (όπως άλλωστε ανέφερε και ο ∆ήµαρχος σε πρόσφατη συνέντευξή του στα Παραπολιτικά) θα πρέπει να ακολουθηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες (διαβούλευση, μελέτες, εγκρίσεις, διαγωνιστικές διαδικασίες κλπ.) ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη λύση για το ∆ήµο και τους ∆ηµότες µας. Άλλωστε µε την υλοποίηση της προτεινόμενης κατασκευής στην παρούσα συγκυρία θα δημιουργηθεί µια σειρά λειτουργικών προβλημάτων όπως: Αλλοίωση της εικόνας αυτής της περιοχής της πόλης χωρίς ύπαρξη γενικότερου σχεδίου. Αύξηση κυκλοφοριακού φόρτου στο σημείο της προβλήτας µε οχήματα τα οποία θα σταθμεύουν στην αρχή της προβλήτας για την εξυπηρέτηση των σκαφών και που θα µμεταφέρουν πληρώματα, προμήθειες, ανεφοδιασμό καυσίμων, συνεργεία συντήρησης, καθαρισμού κλπ, σε ένα αρκετά στενό δρόμο χωρίς πεζοδρόμιο και ο οποίος αποτελεί τον μοναδικό δρόμο πρόσβασης φορτηγών αυτοκινήτων στο εμπορικό λιµάνι. ∆ηµιουργία προηγούμενου, το οποίο πιθανώς να ακολουθήσουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι, ή ακόμη χειρότερα οι ίδιες οι αρχές του τόπου, αλλά ιδιαιτέρως στην 3 παρούσα φάση µε την πρόθεση της κυβέρνησης να δημιουργήσει ανώνυμη εταιρεία διαχείρισης λιμενικών ταμείων που η τοπική κοινωνία θα χάσει τον έλεγχο.
Αρνητικές επιπτώσεις στην μελλοντική διαμόρφωση της περιοχής από την υλοποίηση µελετών όπως του ΣΒΑΚ. Κατάληψη χώρου στο λιµάνι για την εποχιακή κατά τον χειμώνα ανέλκυση και φύλαξη της εξέδρας. Πόντιση µόνιµων ρεµέτζων για την σταθεροποίηση της εξέδρας και πιθανώς και για την αγκυροβολία των σκαφών τα οποία, ρεµέτζα, γενικώς δημιουργούν προβλήματα και χρειάζονται ειδική αδειοδότηση.
Αντιμετωπίζουμε το θέμα µε μεγάλη επιφύλαξη τασσόμενοι αντίθετοι στην άµεση υλοποίησή του και θα θέλαμε να είχε προηγηθεί η γνώμη των τεχνικών υπηρεσιών του δήµου σχετικά µε τα τεχνικά στοιχεία της µελέτης εγκατάστασης της εξέδρας και ένα ενδεικτικό κόστος αυτής καθώς και της νομικής υπηρεσίας για το νομικό καθεστώς τέτοιων κατασκευών. Ίσως µε την ευκαιρία αυτή θα µπορούσε να ανοίξει η δηµόσια συζήτηση για την δυνατότητα δημιουργίας µαρίνας στην περιοχή αυτή. Πιστεύουμε πως ακόμη και εάν εξασφαλιστεί από τη ∆ιοίκηση του Λ.Τ. η συναίνεση στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου θα πρέπει να µην παραµεληθεί η διαβούλευση µε την τοπική κοινωνία και επίσης να συνταχθεί από τη Νοµική υπηρεσία σχέδιο συµφωνητικού µε πολύ αυστηρούς και δεσμευτικούς όρους και για τα δύο µέρη, λιµενικό ταµείο και εταιρεία κατασκευής-παραχώρησης, στο οποίο να γίνεται και πρόβλεψη για πιθανά µελλοντικά έργα διαµόρφωσης της περιοχής αυτής”.
Το σώμα τελικώς αποφάσισε:
-
Καταρχήν την τοποθέτηση πλωτής εξέδρας στην τοποθεσία Όρμος Βαθύ, σύμφωνα με το τοπογραφικό διάγραμμα, μήκους 36 μέτρων και πλάτους 2,50 μέτρων από την εταιρία με την επωνυμία « ΝΟΜΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΙΚΕ».
-
Να αποσταλεί έγγραφο και ο φάκελος με στοιχεία στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πρέβεζας για να ελεγχθούν τα τεχνικά στοιχεία της μελέτης εγκατάστασης της πλωτής εξέδρας και να αποτυπωθεί το ύψος του κόστους κατασκευής της.
-
Να αποσταλεί έγγραφο και ο φάκελος στην Νομική Υπηρεσία του Δήμου Πρέβεζας προκειμένου να γνωμοδοτήσει για το νομικό καθεστώς κατασκευής και τοποθέτησης πλωτής εξέδρας.