Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2022 14:11

Γιάννης Τέφας: “Θέλουμε το εμπορικό λιμάνι, αλλά να μετακινηθεί”

Μακροσκελής ήταν η τοποθέτηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας “Μαρίνα Πρέβεζας Α.Ε.” Γιάννη Τέφα, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας την Τετάρτη για το λιμάνι της πόλης.

Ο κ. Τέφας αναφέρθηκε στα οφέλη της επένδυσής του και μεταξύ άλλων ζήτησε την απομάκρυνση του εμπορικού λιμένα από το σημείο που είναι χωροθετημένος, αν και όπως είπε επιθυμεί την ύπαρξή του.

Αναλυτικά ανέφερε:

 

Εμείς φτιάξαμε αυτό το έργο που λέγεται Μαρίνα, το οποίο πολεμήθηκε από φορείς, ιδιώτες και οποιονδήποτε άλλο γιατί αυτό το έργο το έβλεπαν ως ένα έργο έγκλημα. Πως αλλιώς μπορεί αν εξηγηθεί ότι αυτό το έργο στη σύμβαση που υπήρχε μετά την προκήρυξη ότι μέσα σε δύο χρόνια θα υλοποιηθεί αυτό το έργο και είναι υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας να το κάνει, έκανε 13 χρόνια!

Και ξέρετε γιατί;

Γιατί επαληθεύονται αυτά που είπε ο κ. Κόκκαλης. Εμείς είχαμε ένα όραμα, ξέραμε τι θα φτιάξουμε, απλά δεν είχαμε συμπαραστάτες την Πολιτεία, αν θέλετε το Δήμο, αν θέλετε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Και ξέρετε γιατί; Γιατί ήθελαν να συγκεράσουν όλα αυτά.

Καλείται η Μαρίνα να λογοδίνει σε όλους και από κάποιους και από κάποιους να υπάρχει η διασπορά ψευδών ειδήσεων ότι η Μαρίνα δε θέλει το εμπορικό λιμάνι.

Ψεύδονται ασυστόλως!

Το θέλουμε το εμπορικό λιμάνι. Όχι μόνο το θέλουμε. Το στηρίζουμε.

Και το λέω για κάποιους που θα μπορούσαν να πουν και ονοματεπώνυμα από αυτό εδώ το βήμα. Εμείς δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα. Είμαστε ένα ανοιχτό βιβλίο που έτσι πορευτήκαμε και έτσι πορευόμαστε. Δεν είναι τυχαίο που πάμε να κατασκευάσουμε Μαρίνα στη Χίο. Το όνειρό μας το κάνουμε πραγματικότητα. Μας παρακαλάνε πότε θα πάμε να ξεκινήσουμε. Σε αντίθεση με τον τόπο που γεννηθήκαμε. Η Μαρίνα δημιούργησε μία προσθετική αξία. Το πλαφόν το πιάσαμε. 300 θέσεις, 300 θέσεις. Χώροι μίσθωσης μισθώθηκαν από τον πρώτο χρόνο. Πάμε να δούμε ποιοι κέρδισαν από αυτή τη Μαρίνα. Όλη η πόλη.

Πριν τρία χρόνια υπήρχαν 30 μαγαζιά ξενοίκιαστα. Τι έγινε όμως και τώρα δεν υπάρχει ξενοίκιαστο μαγαζί. Ποιος εισπράττει από αυτά; Όλη η πόλη.

Και από το εμπορικό λιμάνι θέλουμε να εισπράξουμε.

Υπάρχει μία λεπτομέρεια που δε θέλει να καταλάβει κανείς. Το εμπορικό λιμάνι έγινε το 1970. Έχει αυτή την πορεία που έχει. Όταν ήμουν εγώ παιδί μπροστά στην παραλία ξεφόρτωναν χύδην ξυλεία. Ήταν ένα εμπορικό λιμάνι. Δεν είχε γίνει ακόμη το καινούριο.

Τότε είχε όλα τα είδη των εμπορευμάτων. Τα τελευταία 15 χρόνια δεν έχει ξεφορτωθεί ούτε ένα είδος εμπορεύματος εκτός από χύδην φορτίο. Δεν είμαστε αντίθετοι. Θετικοί είμαστε. Γιατί; Κατασκευάζονται λιμάνια στη Δυτική Ελλάδα όπως της Ηγουμενίτσας για τα οποία έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ. Δεν έχει προβλεφθεί χώρος εκφόρτωσης χύδην φορτίου. Ένα λιμάνι που συνδέεται με την Εγνατία και είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας. Δε σας λέει κάτι αυτό; Δε σας προβληματίζει; Ο Αστακός ήταν εμπορικό και θα γίνει τουριστικό. Κανέναν δεν προβληματίζει; Υπάρχει ένα αεροδρόμιο, που μέσα σε 5-6 χρόνια έχει πολλαπλασιάσει τον πληθυσμό. Πως μπορούμε εμείς να ανακόψουμε την πορεία αυτού του πλούτου, που έρχεται από μόνος του. Αυτά τα προβλήματα θα έπρεπε να είχαν λυθεί εδώ και 20 χρόνια. Εδώ κάνουμε μία μικροπολιτική για τη μικροπολιτική.

Θέλουμε το εμπορικό λιμάνι, αλλά όχι εμπορικό λιμάνι χύδην φορτίου μόνο, που δεν το θέλει κανείς. Γιατί να μην το θέλει κανείς; Είναι ένα λιμάνι που ρυπαίνει.

Και θα σας αποδείξω γιατί το θέλουμε.

Γιατί είναι ένα λιμάνι που λειτουργεί χωρίς περιβαλλοντικούς όρους. Τι λέτε εσείς να μην είναι σε γνώση μας; Δεν ξέρουμε τι γίνεται;

Σας λέω ότι θέλουμε το εμπορικό λιμάνι. Είναι ένα λιμάνι δύσκολο, γιατί παρέμεινε και έγινε ένα λιμάνι χύδην φορτίου. Έχει κάνει τον κύκλο του εδώ και 50 χρόνια, αναπτύχθηκε ο τουρισμός, έγινε η Μαρίνα. Ας αποφασίζαμε τότε να μην κάναμε τη Μαρίνα. Η Μαρίνα στοίχισε 10 εκατομμύρια ευρώ και έγινε από ιδία κεφάλαια. Επενδύσαμε σε γνώση μας. Δεν μπορεί όμως να ερχόμαστε εμείς και να είμαστε τα “μαύρα πρόβατα” γιατί κατασκευάσαμε μία Μαρίνα που την προκήρυξε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και να φαινόμαστε προς τους συμπολίτες μας ότι εμείς είμαστε οι κακοί. Όχι κύριοι αυτό είναι άδικο. Και θα έπρεπε να μας προβληματίσει όλους μας να δούμε τι θα κάνουμε.

Άκουσα προτάσεις επί προτάσεων να πάει εδώ, να πάει εκεί... Είναι δύσκολο αυτό. Είναι σαν να ανακατώνεις ψάρια με κρέας. Δε το φτιάξαμε εμείς αυτό. Έγινε μόνο του. Ο τουρισμός αναπτύχθηκε μόνος του. Έτσι έγινε. Υπάρχει μία πρόταση από το τεχνικό επιμελητήριο το 2009 που αν την είχαμε μελετήσει και γινόταν η μεταφορά του εμπορικού λιμανιού, τώρα θα λέγαμε φέρτε 50 εμπορικά καράβια. Αν και η δυνατότητα είναι περιορισμένη. Γιατί άκουσα από διάφορους για 12 μέτρα βάθος για 300 μέτρα καράβια. Αυτά είναι στη σφαίρα της φαντασίας. Έχουμε μία υποθαλάσσια ζεύξη, που περιορίζει την έλευση των καραβιών. Δεν μπορούμε να φέρουμε ότι καράβι θέλουμε. Οπότε ας μην ονειρευόμαστε ότι το εμπορικό λιμάνι μπορεί να φέρει μεγάλα καράβια και να κάνει μεγάλες δουλειές.

Η αγορά διαμορφώνεται από μόνη της. Το 2018 σε όλο το λιμάνι είχαμε 3.830 κότερα. Το 2022 μέχρι και τέλος Σεπτέμβρη 6.693 κότερα. Διπλάσιο αριθμό. Αυτό έγινε από μόνο του. Γιατί είμαστε ένας προορισμός που παρέχει καλές υπηρεσίες, που είναι οι μονάδες στο Άκτιο που κρατάνε 3.000 κότερα σε ετήσια βάση. Δεν μπορεί αυτά να είναι αμελητέα ποσότητα και δεν μπορούμε αυτά να μην τα λαμβάνουμε υπ' όψη για την ευημερία αυτού του τόπου. Να πάμε στα εμπορικά καράβια που είναι χύδην φορτίο;

Έχει να φορτωθεί από την Πρέβεζα ένας τόνος εμπορεύματος εδώ και 30 χρόνια, που υποτίθεται εξυπηρετεί όλη την Ήπειρο. Πως γίνεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να γίνεται εμπορευματικός σταθμός;

Μήπως πρέπει να μπούμε πιο βαθιά στα θέματα; Το 2018 έφτασαν στην Πρέβεζα 27 καράβια. Μέχρι και σήμερα για το 2022 είναι 22 καράβια. Εμείς δε λέμε ότι δε θέλουμε καράβια, αλλά με τον καινούριο τρόπο που γίνεται πλέον η μετακίνηση των εμπορευμάτων αλλάζουμε. Δε μπορούμε εμείς να μην πάρουμε το μήνυμα της αγοράς, της κοινωνίας, των εμπορευμάτων. Δεν μπορούμε να αρνηθούμε το ρεύμα της ανάπτυξης. Όλοι μιλάμε για ανάπτυξη, μα ήρθε μόνη της.

Πριν 15 ημέρες οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας πήγαν στα Γιάννενα. Μας λέει κάτι αυτό; Πήγαν στην Ηγουμενίτσα. Εδώ γιατί δεν ήρθε κανείς; Ας αποφασίσουμε ότι δε θέλουμε την κρουαζιέρα. Πριν μία εβδομάδα ήμουν στο Αργοστόλι και είχε κάθε μέρα κρουαζιερόπλοιο. 350 ταξί έχει το Αργοστόλι. Με μηδέν αρχαιολογικό χώρο. Μας έχει δώσει όλα τα καλά του Θεού η περιοχή κι εμείς το υποβαθμίζουμε μονίμως. Γιατί; Τι πρέπει να κάνουμε για του δώσουμε ζωή.

Δεν είπαμε δε θέλουμε το εμπορικό λιμάνι. Έκανε τον κύκλο του μέσα στον ιστορικό κλοιό της πόλης. Τελείωσε. Δε μπορούμε να ζούμε με τη σκόνη.

Έχουμε καταφέρει ο ένας να είναι αντίθετος στον άλλο κ. Νιτσιάκο. Το θέλουμε το εμπορικό λιμάνι. Το θέλουμε, αλλά πρέπει να μετακινηθεί. Κάποιοι κύριοι δεν θέλουν να καταλάβουν, επειδή τα μικροσυμφέροντά τους είναι τόσο μικρά, που στο τέλος θα τα χάσουν. Τι εμπορικό λιμάνι συρρικνώνεται, διότι η φύση του εμπορίου αλλάζει. Και εδώ αυτό το λιμάνι δεν μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλα καράβια.

Αν ο ρυθμός που αναπτύσσεται τουριστικά η πόλη δεν σας πείθει, εμείς δεν έχουμε αντίρρηση να αφήσουμε και τη Μαρίνα, να την κάνουμε εμπορικό λιμάνι και να έχει μεγαλύτερα οφέλη ο Δήμος και ο Νομός. Ας φροντίσουν αυτοί που πονάνε την Ήπειρο να πάρουν το εμπορικό λιμάνι και ας βάλουν το μισό στην Ηγουμενίτσα. Δεν άκουσα να γίνεται κουβέντα γι αυτό το πράγμα.

Η δική μας πρόταση είναι η πρόταση του ΤΕ Ηπείρου από το 2009. Είναι ώριμη και θα πρέπει να τη δείτε και να πάτε προς την κατεύθυνση αυτή. Αν αυτά τα παίρναμε σοβαρά εδώ και χρόνια δεν θα υπήρχε πρόβλημα”.

IMG 0338

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Κώστας Νιτσιάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ΝΙΤΣΙΑΚΟΣ ΑΒΕΕ, ο οποίος είπε: "Ο κ. Τέφας επιβεβαίωσε αυτά που είπα λίγο πριν. Ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι στην πόλη, που λένε ότι το εμπορικό λιμάνι πρέπει να σταματήσει κάθε δραστηριότητα. Θέλουν να φύγει και να μην είναι στην Πρέβεζα. Ο κ. Τέφας είπε επίσης ότι έριξε λεφτά και έκανε μία επένδυση. Το εμπορικό λιμάνι όμως προϋπήρχε. Ήξερε τι θα αντιμετωπίσει".

 

 

 

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

17 Μαϊος 2024
Στην κινητοποίηση των συνδικαλιστών της Π.Ο.ΑΣ.Υ που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευή στην πλατεία Συντάγματος συμμετείχε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας και
16 Μαϊος 2024
Εν' όψει των Ευρωεκλογών του Ιουνίου, αξίζει να ρίξει κάποιος μια ματιά στα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών του Μαΐου 2019 στο Νομό Πρέβεζας και πιο ...
16 Μαϊος 2024
Την κατανομή των εκλογέων διά της επιστολικής ψήφου στις Ευρωεκλογές 2024, σε Ελλάδα και εξωτερικό, παρουσίασε σε δημοσίευμά της η εφημερίδα ...
16 Μαϊος 2024
Η Τ.Ε. Πρέβεζας του ΚΚΕ σας προσκαλεί στην θεματική εκδήλωση που διοργανώνει το Σάββατο 18 Μαΐου στις 8μ.μ. στην Παραλία, ενόψει και των ...
15 Μαϊος 2024
O βουλευτής, Tομεάρχης Προστασίας του Πολίτη ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία μετά την τελευταία επίσκεψη του υπουργού υγείας στα Ιωάννινα και των όσων ...

Αθλητισμός

17 Μαϊος 2024
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε ο ΣΚ Νικόπολη Πρέβεζας: "Η αγωνιστική χρονιά φτάνει στο τέλος της. Απομένουν 40 λεπτά, ένας μόνο αγώνας για να ολοκληρωθεί μια μεγάλη προσπάθεια από όλους μας
13 Μαϊος 2024
Εξαιρετική επίδοση σημείωσε η 15χρονη αθλήτρια από την Πρέβεζα Χαρά Γέρου στα 5000 μέτρα βάδην κορασίδων,  στους διασυλλογικούς αγώνες των ...
23 Απριλίου 2024
Την 3η θέση στα 400 μέτρα εμπόδια κατέκτησε η Κυριακή Τσαούση στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες Κλασσικού Αθλητισμού ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας – ...
22 Απριλίου 2024
Στα πλαίσια του διασυλλογικού πρωταθλήματος Κ16, που έγινε στα Γιάννενα τις 20/4/24 η Χαρά Γέρου σημείωσε τη 5η καλύτερη επίδοση της τελευταίας ...
15 Απριλίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας απέστειλε την παρακάτω συγχαρητήρια ανακοίνωση: Θερμά συγχαρητήρια !!!!στους συλλόγους ...

Πολιτισμός

17 Μαϊος 2024
Tο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους SHORT ENCOUNTERS, διοργανώνει στην πόλη της Πρέβεζας τη χρονική περίοδο μεταξύ της 23ης και της 26ης Μαΐου του 2024 το τρίτο ζωντανό
06 Ιουλίου 2022
Μία θεατρική παράσταση στο Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης και μία θεατρική παράσταση στο Νεκρομαντείο Αχέροντα περιλαμβάνει ο Θεσμός του Υπουργείου ...
16 Μαϊος 2024
Η θεατρική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Πρέβεζας συμμετείχε την Τετάρτη, 15 Μαΐου, στον «Ερασιτεχνικό Μάιο», μια πρωτοβουλία του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων για να ...
15 Μαϊος 2024
Το Δ.Σ. της Αδελφότητας Κρανιωτών Πρέβεζας με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την έκδοση του βιβλίου του συγχωριανού μας, ιατρού-μικροβιολόγου Γιώργου ...
15 Μαϊος 2024
Οι εκδόσεις Ιωλκός και το βιβλιοπωλείο «Bookshop Avdikos» σάς προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου «Στ' ακροδάχτυλα ξαγρυπνούν οι αφορμές», του ...

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...